Lite bilder

Hm, jag håller ju inte på med foto så döm mig inte efter kvalitén på bilderna.
Här är lite som jag har gjort. Mina favoritstygn är peyote, herringbone och St.Petersburg.

Här är ett härligt grönt vårset. Till påsk kanske...
Grönt örhänge.  Swarovskikristaller och de flesta seed beads är Miyuki.  Örhängena är sydda med peyote-, och herringbonestygn.  Armbandet är sytt med St.Petersburgstygn.


Örhänget är sytt med peyote-, och herringbonestygn och armbandet är sytt med St.Petersburgstygn.
Swarovskykristallerna glänser underbart i solen.

För er som inte håller på med pärlor (men av nån anledning har hittat till Pärlpullan) ser det kanske svårt ut, men det är mycket lättare än det ser ut. Det gäller bara att ha tiden. Sen blir det ju mycket lättare om man har bra pärlor. Nästan alla seed bead som jag använt på bilden ovan är MIYUKI-pärlor. Japanska pärlor är bäst!

Jag lägger upp ett armband till när jag ändå är igång...

Ett armband i guld med pärlor.  Stygnet är herringbone.  De tre stora pärlorna är sötvattenpärlor.

Ett armband sytt med herringbonestygn. Ja, jag vet att man kan säga fiskbensstygn.. De stora pärlorna är sötvattenspärlor.


Nä, nu måster fröken PP gå och lägga sig.

Go Natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0