Olika hängen

Tjenare!

Igår hittade jag till pärlguiden. En fantastisk plats för oss som gillar pärlor. Försökte lägga upp lite bilder där, men det gick inte för sig. Jag hoppas kunna träffa såna som mig där. Gick med i en grupp som heter "Pärlorna i Göteborg" och de verkar ha träffar ibland. Undra om man får vara med och leka med dem...

www.parlguiden.se

Jag glömde berätta att jag gjorde ett kap i helgen! Gick förbi en butik som sålde pärlor i lösvikt. Fyll en påse för 30 kronor. Det gjorde jag...

För ett tag sen snurrade jag in på det här med att klä in pärlor i pärlor.


Jag har ett gäng såna här nu men vet inte vad jag ska göra med dem. Skulle vara tacksam för tips! Det är så typiskt mig. Testa något och snöa in på det och sen inte veta vad jag ska göra av det...

Igår gjorde jag lite hängen.

Det guldiga i mitten tänkte jag göra till ett halsbandshänge. Ja, jag vet att jag inte skulle ha använt mörkgrön silamide, men det är kul att testa olika färger på tråden och ibland lyckas man... ibland inte..

Ett stygn som blir väldigt häftigt är Apache Leaf Stitch. Tyvärr får det en barnslig look. Men jag funderar på att försöka exprimentera lite för att få bort "marknadskänslan"..
Har någon tips på hur man kan utveckla Apache Leaf Stitch så får du gärna dela med dig.

Apache Leaf Stitch

Nej, här kan man inte sitta inomhus och blogga när det är 20 grader ute.

Ha det gött!
Pärla lugnt!
Pärlpullan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0