Virkade armband

Tjo hopp!

Nu har jag för första gången gjort ett virkat armband. Jag är ganska nöjd. Det är lite trixigt att få ihop det snyggt, men jag blir väl bättre på det. Jag använde pärlor från TIGER, eller T*G*R som det heter nu för tiden. De är oregelbundna i storleken men jag tycker att det blev ganska fint ändå. Och så är de billiga, vilket passar bra när man övar.

Mitt första virkade armband...



Nu blev jag så förälskad i att jobba med virkning och pärlor att jag genast satte igång med ett till. För er som inte brukar virka med pärlor så ska jag berätta hur det går till. Först måste man trä på alla pärlor man ska använda på virkgarnet. Och vill man ha mönster eller regelbundna rader så måste de träs på i en viss ordning. Det är det som tar mest tid med pärlvirkning. Här ser ni bilder på mitt nästa projekt och alla pärlor som är trädda på virkgarnet.

Pärlor på virkgarn


Närbild

 

Jag ska försöka göra färdigt det andra armbandet ikväll. När jag har blivit riktigt super på det här med pärlvirkning ska jag virka ett par örhängen som jag sett i Bead & Button. Men det lär nog dröja...

Om du undrar vad som hände med mitt svulstiga projekt så kan jag bara säga att det blev förmycket för mig. Jag ska nog göra färdigt det nån gång, men det kommer inte att bli snyggt. Men det är väl det svulstighet handlar om?

Ha det gött i solen!

Pärlpullan!

 


Kommentarer
Postat av: En annan pärlare

Det ser mycket bättre ut än mitt första viskade projekt. JÄTTEFINT! Du kommer bli bra på det här snabbt. Keep up the good work!

2011-04-29 @ 09:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0