Som att få en låt på hjärnan...

Tjenixen!

Nu har jag snöat in på det här med chevronstygn. Jag utforskar vad man kan och inte kan göra. Det är som sagt helt otroligt spännande att se vad som händer med mönstret om man byter pärlsort. Om man har en bra kvalité med jämn storlek och färg eler tar billigare pärlor så det blir lite charmigt kaosaktigt. Det är som när man får en låt på hjärnan. Just nu har jag chevronstygn i hjärnan. Vaknade häromnatten och kom på vad jag ville testa. Steg dock inte upp och gjorde det utan fick vänta till nästa dag..

Här har jag använt grova, oregelbundna pärlor men har använt samma färg på blomdelarna om du jämför med förra inlägget där jag hade en annan nyans i kantblommorna.

Med blomlås.

Här är ännu ett blommönstrat armband med chevronstygn.. Denna gången använde jag samma färg på alla blommor.

Är faktiskt ganska nöjd med det här.

 

Sen var jag ju tvungen att testa att göra chevronstygn med seed beads från MIYUKI. Jämna fina pärlor och framför allt små. Ni behöver ju inte tänka på färgvalet, det är ju bara en test. Min älskade T kom med idén att försöka göra färdigt kantblommorna så att de sticker ut. Efter att ha trixat lite så kom jag på hur jag skulle göra. Visst blev det effektfullt? Lite som att rita utanför linjen..

Samma chevronstygn men med små seed beads. Här testar jag att göra färdigt kantblommorna..

Skulle inte ha använt vit tråd...

Vill bara påminna om att om du ser något du är intresserad av är det bara att maila mig på [email protected] så får du reda på pris, storlek osv. Om du har några önskemål om något armband typ, Kan du göra den i grönt eller dyl. så hör av dig. Jag gör allt för att uppfylla dina önskningar..
Ack, den som ändå hade en massa pengar. Hittade en nätpärlbutik som ska lägga ner sin verksamhet. De säljer ut allt för halva priset. MIYUKI-pärlor för nästan ingenting... Jag skulle lätt kunna shoppa loss där för 300-400 eller mer. Men mitten av månaden är piss, om ni ursäktar ordvalet. www.zionesse.se

Nä, nu är det dags att ta tag i livet.
Ha en härlig, pärlig dag!
Kram
Pärlis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0