Solen påverkar pärlvalet.

Tjenixen!

Nu när solen verkar har kommit för att stanna så blir jag så sugen på att använda silverlined seed beads (små pärlor med silverfärg på insidan). Det gör att de gnistar extra mycket. Facetterade pärlor som (mina favoriter) Swarovski bicone fungerar också bra för att få fram gnistror. Här kommer en bild på mitt vårarmband som är ett bra exempel på när det gnistrar...

Mitt vår och sommararmband in action. Se, hur underbart det gnistrar i solen...
Märk även mina fina strån som spretar ut..

Guldpärlorna, de små rosa och de gröna i basen är alla silverlined och ger en extra reflektion i solen.. Jag hade på mig detta armband igår och jag kände mig så fin.
Mitt kungsblåa arbete som jag utlovat är på god väg. Det blev herringbonesstygn, jag har inte så mycket kvar på själva basen, sen ska jag bara dekorera och kanta det lite innan ni får se det. Har även använt bronspärlor som jag köpt i Japan. Mörk brons som faktiskt passar jättebra ihop med det blå.

På lördag är det Eurovision Song Contest då ska jag låta mig inspireras av alla galna kläder och smycken som artristerna kommer att ha på sig. Mitt ännu icke färdig projekt svulst hade passat bra in där....

Tja, detta var väl vad jag hade att säga idag. Lägger upp bild på mitt blåa armband så fort det blir färdigt.

Hej så länge!
PärlPullan

P.S Min engelska översättning? BeadBitch....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0