De säger att det är jul på gång...

Tjenare!!!

Idag ska ni få se ett av de armband som jag är mest nöjd med. Jag vet att jag har gjort denna typ av armband tidigare (i blått och grönt), men jag blev så nöjd med denna färgkombination av pärlor, stavar och filigranpärlor.

Armbandet jag gjorde till MJ

Jag gillar verkligen korta stavpärlor.

 

Nu håller jag på med ett projekt med knappar. Om det blir som jag vill så kommer det att bli två armband i ett. Man kommmer att kunna vända på armbandet så blir det en annan färg. Det började med att jag fick en ask med knappar av EB, när jag satt och tittade på knapparna upptäckte jag att många knappar faktiskt är väldigt fina. Och de blir ännu finare om man pärlar in dem. Jag har än så länge bara gjort några knappar men ni kan få se dem jag har gjort.

 

 

Mina pärlade pärlor.

 

Grejen är att jag gör dem olika på varje sida, så att man kan vända och det blir annorlunda. Här ser ni fram- och baksida på samma knapp.

 

Klicka på bilderna så blir de större..

 

Det här kan bli hur bra som helst, eller så blir det bara knäppt. HA HA!

 

Så till rubriken... Julen närmar sig, idag om en månad är det Anna-dagen och då ska ni sätta igång med lutfisken, om det nu finns nån som fortfarande gör det. Jag håller på med inpärlade julkulor. Jag hoppas att jag får den första klar ikväll. Det blir jätteläckert, om jag får säga det själv.. Jag ska göra allt för att den blir färdig ikväll och så lägger jag upp den imorgon.

Nu till något tråkigt. Pärlgrossisten, http://www.parlgrossisten.se/,  ska lägga ner. :( Det är alltid tråkigt när pärlbutiker tvingas stänga. Just nu har de 25% på hela sortimentet så där kanske ni kan göra er ett fynd.

 

Ni vet var jag finns! Gillar ni något så mycket att ni vill ha det så är min adress [email protected]. Dela gärna med er på facebook och sprid Pärlpullans glittriga värld till andra. Imorgon ska ni också få se två armband som jag har gjort till A.

Ha en härlig höstkväll!

Kram

Pärlpullan

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0