Kulor

Ja, jag vet att jag (nästan) lovade att lägga upp julkulorna igår. Men det blir aldrig som man tänkt sig och inget är ju som väntans tider.
Här kommer mina julkulor.. Jag är ganska nöjd. Men detta är ju de två första jag har gjort och det kan ju bara bli bättre. Jag är inte helt nöjd med att jag köpte frostade kulor, ska testa glasklara och pärlemor. Men den blåa blev fin.



Min första kula.


Min andra kula.

Nu håller jag på med en i svart och silver, det passar väldigt bra till den frostade kulan. Jag har också idéer på en grön och en lila.  När jag gör dessa börjar jag uppifrån och ner och bara kör helt fritt. Jag har ingen plan på hur jag ska göra utan bara improviserar. Det är ganska härligt att jobba så eftersom jag vanligtvis jobbar efter ett visst mönster eller sysätt. Ja, jag vet att det säkerligen finns både billigare och kanske snyggare liknande kulor. Men de är inte gjorda av Pärlpullan och har swarovskikristaller... Eller jo, det finns säkert med swarovski och säkert äkta pärlor också.. Härligt är det med julen. Jag har fått lite idéer om en julebrosch jag ska testa att göra. Kan bli nåt det..Ni får vänta tills nästa vecka innan ni får se armbanden jag gjorde till A. Jag vill att hon ska se dem först.

Tillsist vill jag önska er en härlig helg! Jag ska ha en superhelg där det händer massor, så jag hinner nog inte pärla så mycket. Idag ska fira St.Martin för första gången i mitt liv, ska bli spännande. Tänd en massa ljus och bara mys.

Kram

Pärlpullan




Psst... Jag gillar om ni gillar att dela mig på facebook...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0