Löpande bandet..


Här pågår produktion förfullt. Jag jobbar igenom mina beställningar som jag har fått. Och vad jag är nöjd med mina pärlor som jag till slut valde. Ett utav armbanden blir verkligen något i särklass. Jag lägger upp bilder så fort jag har skickat iväg det.
Så länge kan jag visa ett armband jag gjorde i sommar. Det är sytt med brickstygn och jag kallar det kringelkrok. Mönstret är faktiskt samma som jag använde till mitt rosa band och örhängena i förra inlägget. Men med rundare pärlor blir det rundare former..

Brickstygn.  Matta gunmetal och cornflowerblue 15/0 MIYUKI-pärlor. Gråblå biconepärlor i låstet.

Matt gunmetall och semimatt cornflowerblue har jag använt till detta armband och det är pärlor i storlek 15/0, alltså de minsta som jag använder. I låset har jag en klase med gråblå biconepärlor. Klicka på den mindre bilden så får ni se i närbild.

Jag brukar ju ha mina smyken i smyckespåsar av organza, men jag tänkte att det kunde vara kul att ha presentaskar när man ska ge bort i present. Och eftersom jag gillar Japan och japaner tycker om origami (vika saker av papper) så var jag ju tvungen att vika mina askar själv. Givetvis var jag tvungen att använda rosa kartong. Jag tycker att de ser väldigt lyxiga ut..

Jag har gjort presentaskar i papp. Med grönt silkespapper i.

Det gröna silkespappret bryter av fint.

 

Det är inte lätt att ha pärlning som hobby och samtidigt ha två katter.. Nånstans i lägenheten finns ett armband som jag har kämpat med. Men min katt tyckte också att det var fint och ville inspektera det.. Nu kan jag inte hitta det. Och när jag hittar det lär det väl vara en del av en stor dammråtta... Ja, ja, jag får väl göra ett nytt.

Ser ni något ni gillar eller har några frågor så kan ni kontakta mig på [email protected].

Glöm inte att dela med er av mig på facebook!!!

 

Ha en pärlig dag!

Kram

Pärlpullan

 


Kommentarer
Postat av: Emelie Torefalk

WOW! Gud vad fina smycken du gör! Du är superduktig!! ^^ Det var Anielle som berättade för mig och gav mig adressen hit idag.



<3 Kram Emelie

2011-10-01 @ 22:33:53
URL: http://www.magicalartsandmedia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0