Less is more

Hej!
 
På en rulle av mina virkgarner har det funnits pärlor trädda redor för att virkas. Men jag har haft fullt upp och det har inte blivit av. Men nu tog jag en paus i min stickning och gjorde äntligen färdigt detta armband. Tidigare när jag har virkat armband har jag ju använt olika färger på pärlorna för att få ett randigt mönster. Detta är första gången som jag kör med samma färg rakt igenom.
 
Virkat armband
 
Pärlorna är av en sämre kvalitet vilket gör att det är väldigt olika storlek på dem. Men här gör det bara att armbandet blir mer levande. Med sämre kvalitet på pärlor menas inte att de går sönder lätt utan att de inte är jämna i storleken. Det är himla kul att virka smycken. Jag brukar ha med mig i en liten påse och virka när jag åker spårvagn.
 
Grattis alla ni som har er första semesterdag!
 
Kram
 
Pärlpullan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0