Storleken har ingen betydelse...

Hej!
 
De säger att storleken inte har någon betydelse, men där säger jag emot. Jag måste ju veta vilken storlek någon ha så att ringen passar. Därför har jag investerat i en ringpinne. Alla vet vi vad det är för något, men vi har nog aldrig funderat på vad det kallas. Ni vet det där verktyget de har hos guldsmedsaffärerna när man ska prova ut sin ringstorlek.
 
Tadaaa! En ringpinne
 
Inget avancerat namt. Den är vad den heter helt enkelt. Så nu kommer jag att kunna göra ringar i perfekt storlek.
Men jag har inte gjort nån ring att visa upp för er idag. Men däremot ett och ett halvt par örhängen. Jag kallar dem påfågelörhänge. Basen är sydd med brickstygn och sen har jag bara trätt på pärlor och avslutat med en sötvattenspärla.
 
Blå/silver påfågelörhängen.
 

Miyukipärlor och Miykistavar som är skruvade så de reflekterar ljuset jättefint. Fast de är ganska långa och lite halvstora så är de inte tunga. Sen har jag börjat med en variant i guld och svart, men de är inte färdiga ännu. Jag har bara gjort en och den är inte ens färdig. Men jag känner mig extra snäll idag så ni får se mitt halvfärdiga projekt.
 
Påfågelörhänge i guld och svart.
 
Här har jag en kristall i slutet. Guldstavarna är matsuno och de kortare stavarna är miyuki. Jag lägger givetvis upp bild när det är färdigt. Nä, nu ska pärlpullan äta så att hon orkar skapa fler fantastiska smycken.
 
Ha en pärlig måndag!
 
Kram
 
Pärlpullan!
 
Vad har du för storlek?
 
Närbild på blåvitt påfågelörhänge
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0