Nya saker..

Hej!
 
Här kommer Pärlpullan med en massa nyheter!!!
Först måste jag visa den fina displaybrickan som jag fick i födelsedagspresent. Perfekt att visa upp sina smycken på. Svart fin sammet som jag kan lägga mina grejer på när jag vill visa upp dem..
 
Nu kan jag leka smyckesaffär...
 
Jag ska sy ett fodral till den så att jag inte får en massa katthår och annat damm på den, just nu ligger den inplastad i bubbelplasten som den kom i. Jag är helnöjd!!! Tack så mycket, LU, EB och D!!! Sen har jag gjort ett halsbandshänge av de nya små pärlorna jag köpte på symässan. Mönstret är en gammal favorit, men de har gått åt så jag misstänker att ni gillar denna modell.
 
Ljuslila halsbandshänge.
 
Pärlorna är från Matsuno och är i storleken 15/0. Stygnet är herringbone. Jag har även gjort ett härligt armband som passar nu till påsk, ja till hela våren faktiskt. För det är faktiskt en vår på gång, även om man inte kan tro det med det vädret vi har (haft) den senaste veckan. Om inte annat kan detta armband få en att känna lite vårkänslor..
 
Grönt vårarmband.
 
Matsunopärlor, tjeckiska pärlor och två swarovskibiconer. Låset är silverfärgat instickslås och nickelfritt. Även detta har jag sytt med herringbone. Längre ner lägger jag upp en bild som du kan klicka på om du vill se en närbild.
Pärlpullan har verkligen fått en massa inspiration i huvudet nu och var därför "tvungen" att köpa lite nya cabochoner och specialpärlor. Här ska ni få se några av mina inköp.
 
Lunarsoftstenen som jag gjorde ett halsbandshänge av var jag så nöjd med att jag var tvungen att köpa fler i olika färger och storlekar. De är fantastiska med sina matta godisliknande färger. Vad sägs om dessa färger nu till våren?
 
Mango                                             Lime                                      Spearmint
 

Tycker ni att jag ska göra hängsmycken eller broscher? Sen har jag köpt nya tilabeads, mina favoritpärlor.. Denna gång i transparant koboltblått. Fantastisk intensiv blå färg på dessa. Tack Miyuki, för att ni gör dessa fantastiska pärlor!
 
Tilabeads
 
Som ni ser så har Pärlpullan fullt upp att göra nu, men idéerna sprutar ur mig nu. Det är underbart!
 
Ha en fantastisk lördag!
 
Kram
 
En sprudlande Pärlpulla
Närbild på vårarmbandet 
 
 
Vill ni mig nått så kan ni nå mig på [email protected]
 
Dela mig gärna på facebook!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0