Tidningen som förändrade allt

Hej!
 
För 3 år sedan gjck jag genom centralstationen i Göteborg och slank in på Pressbyrån som då hade ett samarbete med Press stop. Där finns som många av er kanske vet huuur många tidningar som helst. Jag brukade tycka att det var kul att kolla på alla läckra magasin från när och fjärran. Men denna dag fanns en tidning i lite mindre format på hyllan. "The Beader's handbook 2". Jag hade som många av oss pärlare köpt lite pärlor och dylikt på panduro och försökt pyssla ihop något med hjälp av deras guider, men det var aldrig något som jag fastnade för eller gav några wow-resultat. Men jag var ganska nere och tyckte att jag kunde unna mig ett dyrt magasin, det kostade ju faktiskt 109 kronor. När jag tog bort plasten och började bläddra i tidningen så bara kände jag att jag hade hittat hem.
 
Början på en fantastisk pärlresa
 
Direkt kände jag att jag bara var tvungen att göra alla mönster i tidningen. Endel mönster gick fort att göra några var lite knepigare. Men jag fick lära mig nästan alla stygn. Tidigare hade jag aldrig hört talas om peyote, herringbone och alla andra sysätt. Snabbt upptäckte jag att de pärlor som jag hade i min pärllåda inte var bra nog. Det skulle ju vara japanska seed beads. Herre Gud! Jag visste ju inte ens att det hette seed beads, jag kallade dem småpärlor. Och swarovski var ju bra förstod jag. En av de första pärlbutiker som jag hittade på nätet och handlade av var Pärltorget. Där fanns ju allt jag behövde. Senare har jag ju även upptäckt en massa andra väldigt trevliga pärlbutiker på nätet (länkar finns till höger). Sen bara rann det på. Jag startade min blogg i april samma år. Och här har ni ju kunnat förlja mina framsteg och motgångar i snart tre år. Och sen kulminerade det förra året i maj när jag för första gången var på en pärlträff. Fantastiska Pärla! i Göteborg. Jag kommer aldrig att glömma den helgen, att få träffa så många likasinnade var helt otroligt. Sen var jag på PUSS i oktober och om 10 dagar åker jag till Lund för att vara en del av BeadLoversMeet. Allt för att jag köpte en dyr tidning när jag var deppig i januari 2011..
Ja, där har ni min historia och detta är bara början, det finns så mycket kvar som jag vill göra.
 
En pärlig tisdag önskar jag er!
 
Kram
 
Pärlpullan!
 
Tilllägg:  Jag glömde det viktigaste av allt! Alla sköna nya vänner som jag har lärt känna och kommer att lära känna!
 
 http://www.parltorget.se

Kommentarer
Postat av: Jeanette Ottosson

Och vi är så glada att du började och kom till Puss. Nästa Puss kommer jag att övernatta så vi kan sitta uppe länge och pärla.

Svar: Yey! Va kul vi ska ha!
Pärlpullan

2014-03-18 @ 17:39:30
URL: http://www.sbjo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0