Äntligen tillbaka

Hej!
 
Förlåt, förlåt, förlåt att jag inte har gjort något inlägg på evigheter... Men det beror på flera orsaker. Jag har inte hittat laddaren till kameran så jag har inte kunnat ta några kort. Sen började jag på ett nytt jobb vid årskiftet och har inte riktigt aklimatiserat mig förrän nu.. Men nu är Pärlpullan tillbaka för att stanna!!!
Här har jag gjort ett armband i guldfärgade Matsuno-pärlor som jag sytt i RAW (Right-Angle Weave), sen har jag sytt på lila iriserande swarovskipärlor i mittenfållan.
 
Är guld allt som glimmar?
 
Rondellerna har en väldigt mörk lila ton. Låset är ett instickslås som givetvis är nickelfritt. Här kommer en närbild.
 
Matsunopärlor och Swarovskirondeller..
 

Rondellerna sticker ut så armbandet är väldigt inne eftersom det är i 3D.. He he... Ett klassiskt exempel på att "less is more". Nu håller jag på med ett projekt som jag har tagit helt och hållet från BEADWORK magazine. Som ni vet brukar jag inte göra helt enligt mönster jag hittar utan plockar lite här och lite där... Men detta projekt var för läckert att ändra på. Ni kan få se ett smakprov. Jag är inte färdig med det det ska till fler rader.
 
Mitt nuvarande projekt...
 
Stavpärlorna är twistade vilket ger en extra effekt. Sen är det facetterade glaspärlor och kinesiska kristaller. Jag tror att ni kommer att gilla detta när det är färdigt.
Det är så härligt att vara tillbaka. Har ni saknat mig?
 
Ha en pärlig helg!
 
Kram
 
Pärlpullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0