Bead Lovers Meet - kapitel 1

Hej! 
Så har Pärlpullan åter varit på en fantastisk pärlträff. Denna gång åkte hon till Lund för en helg full av inspiration, skapande och massor av skratt. När vi blivit insläppta i pärlsalen och valt våra platser så fick vi våra efterlängtade goodiebags!!

Goodiebag BLM 2014

Suveränt innehåll som vanligt! Sen var det dags för PP att välja vilken tävling hon skulle delta i. Om Pärlpullan inte har något "måste-göra" på träffar skulle hon bara sitta och titta på alla andra. Mer om vilken tävling hon valde i nästa kapitel.

Hennes första workshop var "Lödning" och det var väldans kul att testa på denna teknik! Inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara.

Hjärta i silver

Skarven där jag gjort min lödning är i mitten där bågarna går ihop, syns knappt alls. Mycket nöjd med detta första försök i lödning. Tack K för en fantastisk ws där jag fick lära mig grunderna i lödning! En fantastisk teknink som jag absolut kommer att jobba med igen!
På eftermiddagen var det dags för fika och då bjöds det på dessa godsaker..

Skumberg hade kommit från Danmark med leverens.

Dessa underbara bakverk får avsluta första kapitlet om Pärlpullans äventyr på Bead Lovers Meet. I nästa kapitel kan ni läsa om hur hon lärde sig att infatta en trekant och göra en ny sorts chainmaillekedja.

Ha en pärlig måndag!

Kram

Pärlpullan!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0