Äppel, Päppel, Pirum, Parum..

Hej!

Pärlorna är uppsopade och jag är på banan igen. Kommer ni ihåg att jag skulle göra en julekula till en vän. Well, nu har han fått den och jag kan äntligen visa upp den för er! Jag misstänker att ni inte kunde gissa vad jag skulle göra när ni bara såg pärlorna. Men man var tvungen att vara rätt sorts nörd för att känna igen färgerna.


Klicka på bilderna om ni vill se större versioner.

Japp, vår vän är en vän av Mac. Tack J, för de fina bilderna.

Annars har det blivit två nya armband. Det är så härligt att jobba med julfärger! De kan man variera i oändlighet.



Till detta armband har jag använt transparenta matta pärlor för att få fram filigranpärlorna extra mycket. Kantpärlorna är i samma röda färg, men silverlined så de glittrar lite. Låset som inte syns här är en lite större filigranpärla.



Chevronstygnen gjorde att det nästan blev lite allmoge eller som mönstret på en stickad tröja. Väldigt effektfullt. Ännu ett armband som blev bättre än jag tänkt mig.. (Ibland blir det sämre än jag tänkt mig, men det lägger jag inte upp här..) Låset är en vaxad glaskula som nästan ser ut som en äkta pärla.

Nu håller jag på att fundera ut något snyggt halsband till Nyårsafton. På nyår kan man ju verkligen gå "all in". Men innan det blir nyår ska vi ju alla fira en underbar julafton på lördag. Ni har väl följt mina tips och förberett så mycket ni bara kan? Ni har väl inte 4 stressiga dagar framför er va???

Ha en pärlig dag!

Kram

Pärlpullan!



Här kommer lite tjôt: Ni når mig på [email protected] och så får ni hemskt gärna dela mig på facebook om ni vill..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0