Första semesterveckan för många...

Tjenare!

Igår var det förmodligen första semesterveckan för en hel del av er där ute. Och det verkar som om ni har prickat in rätt veckor, vädermässigt i alla fall.. Det fina vädret fortsätter att inspirera mig till att göra somriga smycken.
Solens första strålar på en daggstänkt gräsmatta inspirerade mig till detta sköna gröna armband..

Herringbonestygn...

Klicka på lilla bilden för förstoring.

Den gröna färgen på seed beaden (de små pärlorna) heter Silverlined Lime. För att få armbandet att gnistra extra mycket så använde jag facetterade klara stenar.

Nåt annat som hör sommaren till är ju bröllop. Inte för att man måste stå som brud för att använda det här armbandet, men min ispiration kommer från en bruds vita klänning, rosa rosor och gnistrande stenar.

Japp, favoritmönstret slår till igen....

St. Petersburgstygn.

De vita pärlorna i mitten är matta och transparanta och det blir mjukare än om jag hade använt blanka vita. Ljust rosa swarovski-stenar i mitten och en facetterad sten som knäppe.

Till sist.... Vem har inte plockat hallon längs en vägkant? Ätit så man har kladdat ner hela ansiktet och kläderna.. Just detta tänkte jag på när jag gjorde dagens sista armband. Sytt i fyrkantstygn med lite mörkare färger på pärlorna. "Hallonen" är krackelerade i mitten och det blir väldigt effektfullt i solen.

Fyrkantstygn


Det är lite som jag har gjort i midsommar. Som vanligt vill jag påminna om att om det är något ni är intresserade av så kan ni maila mig på [email protected]. Har ni öskemål? Färger? Storlekar? Ja, vad som helst så bara hör av er.
Pärlpullan är här för er! Glöm inte att dela på facebook!

Ha en härligt solig dag OCH smörj in er med solskyddsfaktror!!!

I'll be back!

Pärlpullan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0