Halsbandshänge..

Halloj!

Ni börjar väl tro att jag bara kan göra armband och örhängen? Men jag ska säga er att så inte är fallet... Här kommer bevis på det. Jag har gjort två halsbandshängen sydda med herringbonestygn. Givetvis har jag använt MIYUKI-pärlor och storleken är 15/0, alltså den minsta storleken. Det ska visst finnas mindre, men dem har jag aldrig sett.
Hängena är sydda med blandat semi-matta och blanka pärlor.

Herringbonestygn  Halsbandshänge Ett hänge till halsband. Sytt med herringbonestygn och MIYUKI-pärlor
Klicka på lilla bilden om du vill ha en förstoring.

Här har jag trätt hänget på en silverkedja, men det går lika bra att använda ett läderband för att få en lite mer rockigare look. Snart är det midsommar!

Kram
Pärlpullan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0