Pärlpullan is back.

Tjenare!

Det har varit lite mycket nu så jag har inte hunnit lägga upp några inlägg. Men nu kommer lite godsaker som jag faktiskt har kunnat göra under min frånvaro från bloggen.
Det första armbandet är sytt i Chevronstygn. Det är första gången jag testar det på riktigt. Blommorna i mitten är swarovskipärlor och de andra stora pärlorna är matta glaspärlor. Runtomkring finns Miyukipärlor. Låset är sytt med Herringbonestygn och har facetterade glaspärlor i kanterna.

Mitt första chevronarbete.


Nu blev jag så förälskad i detta sätt att sy så jag var tvungen att göra på ett till. Denna gången använde jag 6/0 seed beads i lite sämre kvalitet, men jag tyckte att det blev ganska häftigt. Man ser nån slags ordning och reda i kaoset. Här är en jämförelsebild.

Samma mönster, men olika sorters pärlor.

Samma mönster men med olika pärlor


Det är så spännande när man håller på med pärlor, man vet inte riktigt hur det kommer att se ut. Visst man kan välja och vraka bland miljontals olika pärlor och bestämma vilka man vill ha. Men man vet aldrig hur det kommer att se ut i slutändan.
Jag har även gjort ett armband med nätstygn. Miyukipärlor och samma matta pärlor som ovan. Jag bara älskar semimatta pärlor som det är på seed beadsen. (Seed bead = de små pärlorna, oftast Miyuki i mitt fall)

Nätstygn. Sydd med halvmatta MIYUKI-pärlor och påsydda 4mm matta rosa glaspärlor.

 

Här ser ni hur två av armbanden ser ut på. Chevronarmbandet är lite för stort för mig, men alla har ju inte så små bebishandleder som jag har... Klicka på bilderna så blir de större. (Teknikens under...)

Här ser ni det på. Nätstygn        Detta armband är lite förstort för mig, men här ser ni in action hur låset fungerar.  Låset är sytt med Herringbonestygn. Chevronstygn

 

Nu lovar jag att skiva oftare till er. Men tyvärr består ju inte livet bara av pärlor...

Ha en bra dag!

P&K

Pärlpullan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0