Ordning och reda.

Igår städade och fixade jag vid min pysselhörna. Hur lyckas man få sån oreda hela tiden? Eller ska jag säga jag? Tycker att jag lägger tillbaka allt som jag använt när jag använt det.. Hmmm, jag får skylla på katterna. Men hur som helst JUST NU är det ordning och reda i min hörna. Och det är härligt, för jag fick en massa inspiration direkt. Håller på med ett underbart somrigt armband som det kommer att spreta om. Som en sommaräng. Bilder kommer givetvis.
När jag hade gått och lagt mig fortsatte inspirationen att flöda inom mig och jag var tvungen att stiga upp och testa min idé. Jag var väl inte helt pigg, men jag kunde rita ner mitt mönster på ett papper i alla fall...
Ibland bara sprutar idéerna ur en och ibland sitter man där och kan nästan inte se skillnad på en nål och en pärla. (Vilken är det jag ska trä igenom vilken???)

Här kommer bilder på de virkade örhängena som jag kämpat med. Mönstret är från Bead & Button med en Pärlpulletvist. Vilken tid det tog innan den poletten föll ner. Men det är ett fantastiskt sätt att snabba på sin virkning samtidigt som det blir ett fint bubbelmönster. Funderar på att göra ett lite tjockare halsband. Det kan nog bli fint till en sommarklänning.

Kanske lite jul över dem...

Ha en härlig dag!

Pärlpullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0