Många kulor blir det...

Åh, va kul det är att göra julkulor!! Jag har så många idéer men tiden räcker inte till. Jag har massa smyckesidéer också men dem får jag skriva och rita ner så att jag kan koncentrera mig på att göra mina kulor. Jag har ju också tänkt lite på broscher som man kan ha till jul... eller varför inte en nyårsbrosch? Den skulle jag kunna göra väldigt glittrig. Man skulle kunna gå "all in" för en gångs skull...

En inpärlad kula.

 

Nu har beställningen kommit fram till A, så nu kan jag visa de fina armbanden jag gjorde till henne. De är sydda med brickstygn och i det ena armbandet använde jag en vanlig knapp som knäppe. Så enkelt men genialt, om jag får säga det själv...

 

 

Brickstygnsarmband

 

Låset på det svarta armbandet är en filigrankula. Jag trycker verkligen om filigranpärlor! Man kan använda dem till så mycket. Jag tycker att de ser exklusiva ut, fast de är gjorda av så tunn metall. Jag använde ju även filigranpärlor till mitt favoritarmband (det jag gjorde till MJ). Jag har nästan alltid blivit extra nöjd med smycken där jag använt filigran. Här kommer en bild på armbanden när de är oknäppta och en bild på kulan från en annan vinkel.

 

Klicka på bilderna så blir de större.    

 

Nu vill jag önska er en härlig tisdag! Hoppas att ni har en lika härlig höstdag som vi har här i Göteborg!

 

Kram

Pärlpullan!


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka underbara kulor. Superfina

Detta skulle jag vilja testa emellan smycketillverkningen. Var hittar jag mönster?

2011-11-24 @ 11:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0