Sökes: Chokladkalender med 40 luckor...

AAAH!!!.... Jag behöver två månader till jul! Minst 40 luckor skulle jag behöva på min adventskalender i år.. Jag fullständigt sprutar ut idéer och jag vet inte vilken jag ska börja med. Men jag får väl vara glad att jag inte har idétorka.

Här är ett mönsterexemplar, alltså ett smycke som jag har följt helt och hållet efter mönster som jag har hittat. Det är så läckert! 4 kedjor har sytts in tillsammans med pärlorna. Rosa swarovskibiconer i mitten och sen är det MIYUKI-pärlor och vanliga seedbeads i större format. Låset är en knapp som jag har pärlat in.

Kedjorna är lilafärgade.

 

Jag har en turkos och en svart kedja, får se vad jag hittar på med dem. Jag tror att det är kedjorna som gör att det känns så mjukt och lent mot handleden. Det är ett väldigt behagligt armband. (Jag vet inte om behaglig tidigare har använts som beskrivning av armband...?) Klicka på bilden längre ner så får du ser detaljer i närbild.

 

Ett annat armband som jag gjorde i våras men av olika anledningar inte har gjort färdigt är det här guldiga. Jag har ett liknande i grått och rosa. Stygnen är netting och pärlorna är MIYUKI, Matsuno och filigran. Även låset är en filigranpärla.. Matsunopärlor är ett annat japanskt märke som är (nästan?) lika bra som Miyuki. Det som skiljer dem åt är bl.a att det är större hål i Matsunopärlorna, vilket kan vara bra när man behöver sy igenom pärlorna flera gånger som i netting t.ex.

 

Äntligen färdig...

 

Jag har gjort en lila/svart variant av mitt fiskbensarmband. Jag får lite rockkänsla över det här. Stavpärlorna är samma sort som jag hade i min svarta variant. De är verkligen fantastiska. Svarta biconepärlor i  "hålen" och en sparklepärla i låset.

 

 

Favorit i repris..

 

Givetvis har det blivit några fler julkulor... Här är en i grönt och guld..

 

 

Fint ska det vara i granen..

 

Nu får ni hålla tummarna att jag hinner med allt jag vill göra före jul. Men det kommer ju en ju nästa år också. Och 2012 kan jag ju börja med mina julprojekt efter midsommar så att jag hinner med dem...
Hör av er om ni hittar en kalender med 40 luckor eller mer så ska jag nog hinna med det mesta. Vill ni höra av er av nån annan anledning så når ni mig på [email protected]. Kom gärna med feedback och/eller önskemål.

Jag avslutar med lite detaljer på dagens smycken. Klicka på bilderna så blir de större..

 

KRAM


PÄRLPULLAN!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mirja

Jisses vad du gör fina saker :-)

Det där svart/lila armbandet är ju huuuur snyggt som helst! Kram!

2011-12-05 @ 12:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0