Vad en pärlpulla behöver...

Long time - no see..

Förlåt kära läsare att jag inte skrivit på länge. Men jag tog en oväntad bloggpaus under sommaren. Men jag har fått en massa inspiration! Jag har en massa idéer om smycken jag vill göra i höstens alla färger. Hösten har blivit min favoritårstid. Kan kan sitta hemma under en filt, tända ljus och bara vara. Jag har alltid sagt att om jag ska gifta mig ska det vara i slutet av oktober när träden är som rödast.. (Mina undersökningar visar på runt den 20:e oktober)

Men innan jag börjar med mina höstprojekt har jag några beställningar och reperationer att bita i. Jag har efter mycket letande på nätet hittat vilka pärlor jag vill jobba med. Är väldigt nöjd med pärlorna och priserna..

Har fått lite beställningar och nu har jag äntligen bestämt mig för vilka pärlor jag vill använda.

Ett urval av mina beställningar. OBS! Kommer från olika företag..

 

Här får ni se närbilder på de stora pärlorna. Min favorit är absolut den gråa sparklepärlan. Den har silversträngar som gör att den skimrar jättefint. Jag har den i blått också.

 

Filigranpärla, sparklepärla, glitterpärla, två facetterade rondeller och ensam på bild en fantastisk trasselpärla.

 

Men jag har inte legat på latsidan bara för att jag inte har skrivit något här. Jag har börjat exprimentera lite med brickstygn. Himla kul stygn, men lite pilligare än de andra jag brukar använda. Här är två örhängen som jag har gjort. Det i guld är gjort av MIYUKI-kuber och det silvriga av MATSUNO-pärlor och är runda på utsidan men hålet är fyrkantigt så de glittrar extra mycket.

 

Klicka på bilderna för att se större versioner...

 

Nästa månad är oktober och då är det som vanligt rosa bandetkampanjer överallt. Pärlpullan gillar ju rosa så jag gjorde ett eget rosa band. Jag vet inte om jag ska göra ett hänge, brosch eller nåt annat av det. Funderar på att sälja dem för 50 kronor och skänka överskottet till Rosa Bandet. Och bara ta betalt för materialet alltså.

 

Rosa Bandet

 

Tja, vi får se. Är det nån som tycker att det låter intressant så får ni gärna maila mig på [email protected]. Eller om det är nåt ni ser som ni tycker ser intressant ut och vill veta mer om. Glöm inte att dela mig på facebook.

 

Ha det gött!

Kram
Pärlpullan

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0