Ingen ordning i semestertider..

Hej kära ni!
 
Jag vet att jag sa att jag skulle lägga upp fler bilder på vad jag gjort för ett par dagar sen. Men ni vet ju hur det kan bli såhär i semestertider.. för att inte säga OS-tider i mitt fall. Men nu kommer här en hel drös med bilder på vad jag har gjort framför TV'n.
Jag har gjort halsbandshängen i några olika varianter. Det första är sytt med St.Petersburgsstygn och har en rosafärgad jadepärla i mitten. Seed beads från Miyuki och Matsuno och silverpärlorna är tjeckiska.
 
Halsbandshänge
 
Hänget är cirka 3 cm långt. Det andra halsbandshänget är av samma variant men med en stor vaxad glaspärla i mitten. Alla seed beads kommer från Miyuki. (För er som är nya här på bloggen så är seed bead de minsta pärlorna, de jag använder mest.)
 
Ännu ett halsbandshänge
 

Det är lika stort som förra men då pärlan i mitten är större så ser  det större ut.
Nästa hänge är gjort på samma sätt men har ingen pärla i mitten, sen gjorde jag den droppformad istället för rund. Här är det Miyukipärlor rakt igenom.
 
Droppformat hänge
 

Japp, detta var lite av vad jag har gjort de senaste veckorna. Jag har lite fler bilder att lägga upp men jag har inte fått in dem i datorn ännu så ni får hålla er till tåls tills imorgon.
Ni har väl inte missat att Sverige tog sitt andra silver i OS idag? Jag har hela tiden trott att Sverige kommer att ta 4 medaljer. Tja, vi får se. Det spelar ingen roll. Det är bara underbart för mig att sitta framför TV'n och pärla samtidigt som jag tittar på fantastisk idrott.
 
Pärla lugnt!
 
Kram
 
Pärlpullan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0