Blått sliver

Hej!
 
Nu har jag gjort ett halsband som glittrar och glimmar så att det nästan gör ont i själen. Men, Pärlpullan anser ju att alla ska glittra. Och ibland är det kul att glittra lite extra. Många av oss har mycket svarta kläder och då passar detta perfekt för att få lite partyfeeling på sin stass.
 
Halsband som glittrar
 
Pärlorna är från Matsuno och jag kallar färgen blått silver. Jag har även använt kristallfärgade pärlor. De svarta pärlorna är svarta kristaller som jag köpte i Kina. Både de blåa och de vita pärlorna är iriserade så de reflekterar ljuset dubbelt så mycket. Sen har vi facetterna på de svarta pärlorna som gör sitt. Låset, som är nickelfritt,  är ett instickslås med en strasspärla i mitten. Mönstret kommer från Beads Magic.
 
Närbild på låset
 
Halsbandet är 44 cm långt, men skulle du behöva ha ett längre så kan jag fixa det. Det är ganska tungt då jag har använt lite större pärlor, vilket gör att det faller fint runt halsen och känns lite extra lyxigt.
Har ni testat min QR-kod. Många är ni väl som har smartphones (inte jag som fortfarande har en dumtelefon) och kan skanna av QR-koden. Genom att göra det kommer ni direkt till Pärlpullans finfina hemsida. På tal om finfin, så har jag ännu inte hittat något lås som passar mitt finfina armband. Men skam den som ger sig.
 
Nu ska jag göra lite örhängen. Det är gött att göra lite mindre projekt som går fort när man har gjort stora smycken, tycker lilla jag.
 
Håll ut i regnet! Solen kommer när molnen är borta!
 
Kram
 
Pärlpullan!!!
 
Klicka för större bild
 
Min QR-kod 
 
Dela mig gärna på facebook om du gillar vad du ser...
[email protected]
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0