Att hitta det rätta...

Hej!

Pärlpullan har problem. Och då menar jag inte bara att jag har ont i nacken och är hemma pga nackspärr. Nej, nu snackar vi stora problem. Jag har gjort ett finfint armband med massor av swarovskikristaller och guldpärlor men jag har inget perfekt lås till det. Nu får jag bege mig ut med lykta och leta efter ett lås som passar detta armband. Jag vill ju ha ett som är superperfekt. (Nån som har hört det ordet tidigare?)


Mitt finfina armband

Så enkelt, men därför så fint. Som ni ser så är det ett gäng kristaller, så låset ska helst vara ett instickslås som verkligen inte går upp. Jag har sytt igenom hela arbetet två gånger så att det ska hålla bättre. Åh, vad jag längtar tills jag får det här färdigt. Klicka på bilderna längst ner för att se fler bilder.

En närbild

Igår var en kär vän här och hämtade en beställning. Eller ja, M hade beställt en ring men jag gjorde tre.. När jag väl får dille på ett mönster så är det ju lika bra att använda alla kristalller jag har i den storleken. Jag kan alltid köpa fler. Jag har gjort en liknande ring tidigare. Den är inspirerad från ett mönster på ett par örhängen från Bead and button.


Tre ringar är fler än en ring

När jag ändå var inne på det här med ringar så har jag förverkligat en idé som jag har haft efter att ha sett ett armband i liknande stil. Tanken var god, men det blir inte alltid som man tänkt sig..

Min tittutring. Klicka för förstoring.

Vad var det som gick fel, undrar du när du ser bilderna. Ringen är för tjock. Se på bilden där jag har den på mig. Mina fingrar skulle ju bli helt deformerade efter en halvtimme eller så. Men ringen är fin att titta på. Den ser nästan exkusiv ut. Men jag har lite funderingar på hur jag ska lyckas med den här idén. Visst är jag sådär härligt osvensk som även visar när jag misslyckas? Fortsättning följer...

Nä, nu säger min nacke "Nej tack" till mer datorsittande!

Stå ut! Det är snart helg!

Kram

Pärlpullan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0