Ett halsband för ovanlighetens skull...

Hej!

Ja, som ni vet så gör jag mest armband. Mest för att jag tycker att det är så kul och det går snabbt. Jag kan snabbt börja på ett nytt projekt.. Men nu ska jag på kalas i helgen och då ville jag göra något fint att ha till klänningen. Detta är efter ett mönster i Bead and Button. Men jag har gjort lite ändringar så det passar mig och min stil. Hänget i mitten är en fyrkantig swarovski som jag har pärlat in. Sen är det vita sötvattenspärlor och Matsuno-pärlor i en fantastisk silverblå nyans.

Omlotthalsband.

 

Matsunopärlorna är ett utav fynden som jag hittade på symässan förra veckan. Det är Miyuki-pärlor i hänget. Det finns närbilder som ni kan klicka på längre ner på sidan.

Nu väntar jag med spänning på mitt första nummer av Beadwork som jag hoppas kommer snart... Det skulle ta 3-4 veckor innan jag skulle få mitt första nummer. Vill ha det nu!!! Men som tur är så fick jag ju ett nummer av Bead and Button av MJ i födelsedagspresent som jag kan njuta av sålänge.

Idag kom det en ny bilaga med GT, om handarbete. Det ska bli spännande att läsa den. Jag såg att det skulle vara lite om pärlor och smyckestillverkning. Men jag gör ju annat än bara pärlar. Jag stickar, virkar mm. Jag har testat min kumihimoplatta, men än har jag bara gjort en vanlig fläta med enbart trådar. Jag vill lära mig från grunden ordentligt innan jag blandar i pärlor. Ni kommer givetvis att få se mina framsteg när jag kommit så långt.

 

Ha en underbar helg! Njut av solen för det ska visst bli lite kyligare nästa vecka!

Kram
Pärlpullan


Närbild på låset   Klicka för större bild. Närbild på omlottdelen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0