Pärlpullan goes visitkort

Tjenare!

Nu har jag gjort det! Jag har beställt finfina visitkort med kontaktuppgifter till Pärlpullan... De går i rosa för det gillar vi här på pärlpullebloggen... Givetvis lägger jag upp bilder när jag får dem. I onsdags var jag på Millefiori här i Göteborg och letade efter ett lås till ett fint armband jag har gjort. Men tyvärr hade de inte den inne i guld just nu. Jag tycker om Millefiori för det är trevligt att kunna gå och känna och klämma på pärlorna och tillbehören innan man köper det.

Jag har gjort ett armband sytt med fisbenssömn (herringbone) och använt facetterade glasrondeller som jag köpte i Kina. Jag tycker att det fick ett lite rockigt utseende med gunmetallfärg och galvaniserade lavendelfärgade seedbeads. Låset är givetvis nickelfritt. Tja, ni får dömma själva..


Rockiga fiskbenslängder....


De små pärlorna i kanten är galvaniserade silverseed beads. Längst ner finns en bild du kan klicka på om du vill se armbandet stängt.
Igår var jag på stan och gick in på STRIKK. Där visade det sig att de inte bara har fantastiska garner utan även ursnygga knappar. Jag köpte några som jag tänker använda som lås på framtida smycken. Jag har även fått lite idéer om hur jag skulle sy fast en pärlkant runt några av dem.


Snygga blivande låsknappar

Just nu håller jag på med en ommöblering här hemma så jag kommer förmodligen inte att hinna pärla så mycket som jag skulle vilja och kommer därmed inte att ha så mycket att lägga upp här på bloggen. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag att försöka hinna med allt. Jag är just nu inne i en väldigt kreativ fas. Jag har inte haft så här mycket idéer sen i höstas. Ni kan nå mig på [email protected] om det är något ni är intresserade av eller har några andra önskemål.

God natt

Kram

Pärlpullan



Klicka på bliden så blir den större...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0