Pärla!

Hej!
 
VIlken helg! Pärlpullan har varit på pärlkonferens och njutit hela helgen. En hel helg fylld med inspiration, kreativitet, glädje, överraskningar, utbildning, god mat, nya vänner och hur mycket skratt som helst. Det var första gången som jag var på något av det här slaget så visst var jag lite nervös i början, men det släppte innan jag hann säga "seed bead". Jag har så mycket att berätta och visa er från helgen som gick att det kommer att bli några inlägg om detta. Jag kommer att börja med att berätta om det som jag kommer att minnas mest från helgen som var.
 
För några veckor gick de ut med en införtävling med rubriken "Infatta något oväntat", i samma veva fick jag ett nytt nummer av Bead and Button. I tidningen, som är amerikansk, finns en artikel om hur många seed bead det går på ett gram. Artikelförfattaren berättar att hon en gång lärde sig att ett gram ungefär är vad en M&M väger. När jag läste det fick jag en aha-upplevelse. Självklart skulle jag göra en ny, godare variant av godishalsbandet. Så här blev mitt tävlingsbidrag.
 
Godishalsbandet anno 2013
 
Införtävlingarna var speciella på det sättet att det var vi alla deltagare som fick rösta. Gissa om jag blev förvånad när det visade sig att jag kommit 2:a i tävlingen!!! Priset var ett presentkort på 500 kr på silvergrejs, http://www.silvergrejs.se. Helt fantastiskt med tanke på att jag under helgen gick på en kurs i silverlera (mer om det i ett senare inlägg).
 
Under helgen var det fullt av tävlingar, sponsrade av olika pärlbutiker och med hur blandade teman som helst. "Galakväll", "Sex, drugs and rock'n'roll", "Stämpling" m.fl.. Men den tävling som föll mig i smaken var en med rubriken "Hidden beauty". Mitt bidrag blev en brosch med en inpärlad rivoli. Fantasin fick flöda fritt och efter ett par vändor in till butikerna på plats för att hitta rätt färg på pärlorna så lät jag nålen jobba förfullt. 10 minuter innan tävlingen stängde skrev jag ner en motivering och hittade på ett namn på ringen.
 
Hidden beauty
 
Tror ni inte att jag går och vinner den här tävlingen?! Helt otroligt! Jag som aldrig vinner något och så får jag en förstaplats och en andraplats. Priset i denna tävling var en fantastisk påse med blandade pärlor från Hobbyimport, http://www.hobbyimport.se/. Hade jag varit på plats när utdelningen var hade jag nog börjat gråta.. Längst ner finns bilder på min motivering och beskrivning av vad tävlingen gick ut på.
 
Nä, nu måste Pärlpullan gå och lägga sig. Hon är bra trött efter helgen som gick. Imorgon är det jobb igen, men vi har en kort vecka framför oss.
 
God natt!
 
Pärlpullan!
 
 
   Min motivering
Tävlingen "Hidden beauty"  
 
  Mitt godishalsband ligger uppe för omröstning..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0