Jag lovar...

Hej!
 
Ok, jag har inte varit här på ett tag. Men det betyder inte att jag inte har pärlat, för det har jag. Jag har ju inte ens berättat om PUSS, pärlträffen i Täby som jag var på i höstas. Nu får det bli skärpning på Pärlpullan!!! Därför...
 
 
...Jag lovar att skriva minst två inlägg i veckan den närmaste månaden. Har jag inte hunnit göra något nytt så har jag en massa bilder på sådant som jag gjort de senaste månaderna. Så, då var det sagt.
 
 
Nu till mitt senaste alster. Det är ett favoritmönster i repris men ändå lite annorlunda. Jag har använt sötvattenspärlor i mittenraden. De är så underbara att arbeta med. Jag gillar verkligen att de har olika färg och form. Det blir mer levande på något sätt. Annars är jag ju mycket för det här med mönster och ordning och reda..
 
Rosa, silver och sötvattenspärlor.
 
Jag har använt Miyuki- och Matsunopärlor och ett magnetlås med strass. Det är lite halvstelt och kupar sig lätt i formen. Sitter som en smäck runt handleden. Jag är väldans nöjd med detta armband.
 
En något suddig närbild...
 
Åh, det är så fint med de ojämna sötvattenspärlorna. Längre ner finns en bild på armbandet i sin fulla längd.
 
Annars ser Pärlpullan fram emot en fantastisk pärlvinter/vår. Den 28/2-2/3 är det återigen symässa på Kviberg och den 28 mars åker jag till Lund för ännu en pärlträff. Det blir premiär för mig på BeadLoversMeet (vilket jag kommer att förkorta BLM). Den 23 maj är det dags för Pärla! igen. På hemmaplan, men denna gång ska jag bo på hotellet så att jag inte missar någonting.
 
Så, nu är Pärlpullan tillbaka. Jag ska bara komma på vad jag ska "straffa" mig själv med om jag inte skriver mina två inlägg i veckan.... Förslag? Ni når mig på [email protected]
 
 
Ha en pärlig måndag!!!
 
Kram
 
Pärlpullan!
 


Kommentarer
Postat av: mia

Hej!
Äntligen får man se nått fint här igen, det var riktigt snyggt det armbandet...
Ha det underbart, och du du behöver inte straffas OM du inte lägger ut nått här, Vi är inte mer än människor....
Ha det underbart!
PS: framöver är jag intresserad av nått i turkost,silver och vitt typ...
kram
Syrran

2014-02-04 @ 08:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0