Betong

Betong

Hello!!

Ok, nu är Pärlpullan tillbaka!
Jag har massor att visa er!
För knappt en månad sen var jag på Beadalong, en av de två stora pärlträffarna i Sverige. Det är helt fantastiskt att under 3 dagar bara få umgås och skapa med kreativa människor!

Som vanligt är det fullt med spännande workshops som man kan gå och Pärlpullan gick tre stycken och höll själv i en.

En av de workshops jag gick var cabochoner i smyckesbetong. Ja, tro det eller ej men man kan faktiskt göra smycken av betong också..

Cabbar i betong

På workshopen gjorde jag cabbar i brunt och med bladguld i rose gold. Jag valde en form som hade runda facetterade cabbar. Då jag var osäker på hur det skulle bli med guldet i det facetterade så tog jag bara i 2 st formar. Men det blev hur bra som helst! Dessa ska bli ett armband!

På plats kunde man även köpa betong och färgpigment så Pärlpullan grävde i börsen och kom ut med en liten påse.
Mitt första försök på hemmaplan (det är så enkelt att det nästan inte går att misslyckas) blev svarta cabbar med silver och guld i.

Svarta runda cabbar

Det som är häftigt är att de blir så mjuka och lena. Betongen är så fin att de nästan blir blanka.
Nu har Pärlpullan fått hem nya formar idag var det betongskapande igen! Jag är mest spänd på en form som gör ett hänge. Denna gången blev det cabbar i "brick red", den verkar mörkare än tegelröd eller så tog jag förmycket pigment i. Nu till det jobbiga...

MAN MÅSTE JU VÄNTA TILLS BETONGEN ÄR TORR!!

Jag vill ju se hur det blir nu nu nu!!
Imorgon får vi se resultatet! Så länge får ni se baksidan på cabbarna.

Detta ska bli ett hänge
Cabbar på tork

Nästa gång så ska jag berätta om de andra workshopsen och så får ni se resultatet.

Ha en underbar kväll!

Kram

Pärlpullan


Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt att du är igång här igen!!!

2017-01-03 @ 08:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0