Julebroscher 2011

Så var december äntligen här. 22 dagar kvar till skinkan ska vara grilljerad, köttbullarna stekta, sillen inlagd, presenter inslagna, granen klädd, snapsen kryddan och nötterna redo att knäckas.
Men vi vill ju vara vackra på julafton och alla andra tillställningar som vi blir bjudna till de närmsta veckorna, trots all stress. Därför lanserar jag idag Pärlpullans första årliga julebrosch. I år har den formen av en stjärna.
Jag  kommer att göra dem i Guld, Silver och Koppar. Ingen stjärna kommer att vara den andra lik. Jag kommer därför att numrera dem. Den närmsta veckan kommer jag bara att göra mina stjärnor och lägga upp dem här. Kanske vill ni vänta och se om nästa är finare än den förra. Men varför bara välja en? De är en perfekt present till värdinnan du kanske är bjuden till...

Pärlpullans första årliga julbrosch.
Pärlpullans julebroscher 2011

Den kopparfärgade stjärnan har en nästan juleröd färg som jag inte riktigt fick fram på bild. Alla stärnor kommer att ha olika pärlor i mitten. 50 kronor tänkte jag skulle vara ett bra pris för en unik brosch. Unna dig själv en fin julebrosch i år.

Nr.1 Nr.2 Nr.3

Broschen är 4 cm från spets till spets. Kanske nån av dem här faller dig i smaken, annars kommer det att komma fler variationer. Har du några speciella önskemål så är du välkommen med det. Du når mig på [email protected]. inte Fixa några julklappar redan nu. Du känner säkert någon som skulle vilja ha ett pärlpullesmycke i julklapp.. Du får den hemskickad i en fin presentask. Medan jag pärlar på och fixar dina julsmycken så kan du slappna av och ta dig en pepparkaka till.

Stressa inte ihjäl dig nu i juletider. Mycket kan förberedas och frysas in. Stå inte med allt sista veckan. Börja nu så är du utvilad och vacker på julafton... och vem vet kanske glittar du extra mycket med hjälp av Pärlpullan...

Ha en härlig andra advent!!

Kram

Pärlpullan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0