Äntligen!

 Hej på er alla fredagsfirare!
 
Nu äntligen ska ni få se den fantastiska ringen som jag har gjort. Jag kan säga att mottagaren blev väldig nöjd. Rivolistenen är som sagt 18 mm i diameter (i mina andra ringar har jag använt 10-12 mm). Jag ville inte pärla in den förmycket för jag ville att man skulle se hur stor stenen är.
 
Mamma Mia - vilken ring!
 
En häftig effekt är att det ser ut som om det är blått i mitten av ringen, men det är kantpärlorna som reflekteras. Men det gör ju bara ringen läckrare. Miyuki- och Matsunupärlor har jag använt och stenen är såklart från Swarovski. Undertill sydde jag på en rad med risformade sötvallenpärlor.
 
Maffi(g)a ringen.
 
Längre ner lägger jag lite fler bilder som ni kan klicka på om ni inte kan få nog av ringen. För andra gången fick jag användning av min ringpinne. Vilken fantastisk uppfinning! Så enkel men genial. Nu väntar Pärlpullan med spänning på nya nummer av Beadwork och Bead and Button. Jag känner att jag behöver lite höstinspiration innan jag ger mig på julkulor och julebroscher.

Nu vill jag bara passa på att önska er en härlig helg! Njut så länge den varar. Snart är det måndag igen!
 
Pärlig helg!
 
Kram
 
Pärlpullan!
 
  Det sitter en läckerbit på mitt finger..
Ringen från sidan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0