Nu fungerar det!

Hej!
 
Nu fungerar bildfunktionen så jag kan visa vad jag har gjort och köpt under semestern. Vi börjar med vad jag har gjort. Det första är ett gult armband med genomskinliga Tila-pärlor. Ah, dessa ljuva TIlapärlor från Miyuki. Det är nog första gången som jag gör ett gult armband. Jag har mest använt de pärlorna för att ge en liten effekt till nåt smycke.
 
Gula TILA-pärlor
 
Låset är gjort av en bergskristall som är slipad i en härlig bullig form. Seed beadsen är Miyukipärlor. Längre ner finns en liten bild som ni kan klicka på om ni vill se hur det ser ut på handleden. Sen har jag gjort ännu ett hängsmycke. Denna gång i guld och brunt och med en brun vaxad glaspärla i mitten. Men jag fick inte till någon bra bild på det. Jag lägger upp två bilder här i olika ljus och sen kan ni tänka att det egentligen ser ut som något mittemellan..
 
Två sidor av samma mynt?
 
Det är helt otroligt vad man ser skillnad i hur olika ljusförhållanden kan påverka bilden. De pärlor som på bilden ser röda ut är faktiskt bruna. Jag är ju ingen proffsfotograf, men en sån här stor skillnad har jag aldrig lyckats få till tidigare..
 
Sen har jag gjort lite fynd när jag har varit på semester. När jag var i Helsingör hittade jag dessa fina pärlor. Klicka på bilderna om ni vill ha en större bild.
 
Platta pärlor, iriserade blå. Nästan som basen i cowboyhatt.
 
Ofacetterade biconer, iriserade bruna.
 
Ofacetterade biconer, iriserade blåa.
 
Guldgula facetterade pärlor.
 
Gröna glaspärlor med guld
 
De gröna pärlorna köpte jag på SKAPA i Lund. En mycket trevlig liten pärlbutik, mitt i centrala Lund. På denna bild ser de nästan ut som goda karameller som man vill äta upp.
Åh, jag har lyckats göra mönster på virkade armband!!! Som jag har berättat så måste man trä på alla pärlor på virkgarnet innan man börjar och oftast har jag trätt på fem olika pärlor som jag har upprepat i samma ordning. Det ger ett armband som får den läckra spiralmönstret som blir extra läckert om man har olika storlekar på pärlorna. Men jag har velat komma på hur man gör mönster och häromkvällen så satte jag mig ner och räknade pärlor.... och räknade pärlor. Och tillslut fick jag till det. Nu vet jag hur jag ska trä pärlorna för att få ett mönster. Bilder kommer så fort jag gjort något färdigt.
 
Nä, nu ska pärlpulla lägga sig!
 
Pärla lugnt!
 
Kram
 
Pärlpullan
 
 Tilaarmband på.
 
Några billigare seedbeads från TGR för tester 
 

Dela mig gärna på facebook om du gillar det du ser.
Du kan nå mig på [email protected].

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0