Er vilja är min lag...

Hej!
 
Jag har fått önskemål om att visa hur julebroschen skulle se ut med rosa, lila och blandade pärlor. Så det är vad pärlpullan skall göra ikväll. Hinner jag, så lägger jag upp dem här ikväll. Men först ska jag göra färdigt min beiga kula som jag håller på med.
Äntligen har leveransen kommit fram till A och jag kan visa armbandet som jag gjort till henne. Om jag får säga det själv så är det nog ett av de bästa jag har gjort. De fyrkantiga pärlorna är av pärlemor och jag köpte dem i Kina.
 
 
Pärlemorarmband
 
Fråga jag ställer mig nu är, varför köpte jag inte fler strängar av dessa pärlor? Resten av pärlorna är från Miyuki. Stavarna är skruvad och har ett pärlemorskimmer över sin blåa färg. De platta pärlorna går att snurra på så man kan få olika utseende på armbandet.
 
Insidan är lika fin som utsidan...
 
Nu har snön kommit hit till Göteborg och det är bara bra, för då kan jag sitta inne och pärla med gott samvete... Dricka något varmt och ta mig en pepparkaka. Pärlpullan har redan satt upp granen, ja allt julpynt är uppe. Så nu kan jag koncentrera mig på att bara göra det jag vill. Som att pärla och försöka få så många som möjligt att vilja ha mina julebroscher och julekulor så att jag kan skänka riktigt mycket till mina utvalda fonder.
Tyckte ni om pärlemorpärlorna? Jag har knappt 20 stycken kvar så vill du ha något smycke med dem så får du säga till. De fungerar fantastiskt bra som lås, om man bara vill ha en.
 
Pärla lungt
 
Kram
 
Pärlpullan!
Klicka på bilden så blir den större.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0