En liten prinsessa...

HEJ!

Kan Pärlpullan välja en bättre dag än den här att göra sin comeback? Idag när vi har fått en liten ny prinsessa här i Sverige.

Grattis Victoria och Daniel!

Hur som helst så vill jag givetvis tillängna ett armband till den lilla. Jag har valt att kalla detta armband för Prinsessa. Och med Swarovskibiconer och silver och guldfärgade pärlor så klarar det nog att leva upp till det namnet.


Prinsessa

Swaovskibiconer som sagt, en rondell i låset. Matsunopärlor och Miyuki-delicas har jag använt i övrigt. Ett litet halvstelt armband som ser väldigt exklusivt ut på kan jag intyga. Jag ville nästan inte ta av det när jag provade det.

Jag har länge varit sugen på att testa att arbeta med Tila-pärlor. För er som inte vet vad det är kan jag säga att det är platta, fyrkantiga pärlor med två paralella hål. Efter mycket letande hittade jag ett mönster som var enkelt och elegant och som föll mig i smaken. Mönstret är nästan helt plockat från Bead and Button. Jag gjorde ett eget avslut med en pärlad pärla.


Första försöket med Tila-pärlor.

Det var väldigt spännande att jobba med Tilapärlor, det kommer jag absolut att göra igen. I armbandet ovan använde jag Pink-lined Miyukipärlor i två storlekar Svarta tilapärlor och rosa swarovskibiconer.

Vad har annars hänt i Pärlpullans liv undrar ni? Tja, förutom att det har blivit ett nytt år så har jag blivit ett år äldre... Och några av mina presenter gick i pärlornas tecken. Av Mj fick jag senaste numret av Bead and Button, alltid underbar och inspirerande läsning. Tack, än en gång!  Av min kära pojkvän fick jag hela två års prenumeration av tidningen Beadwork!!! Helt otroligt! I två år kommer det att komma mängder med inspiration direkt hem i brevlådan...

Tack så mycket MJ!      Tack så mycket TA!

Då jag har råkat ut för en liten axelskada så kan jag inte pärla så mycket nu, men jag tror att jag ska se Prins Daniels rörande tillkännagivande igen. Jag får tårar iögonen varje gång jag ser det. Ja, jag är en tönt, men det visste ni väl redan...

I helgen är det inspirations och symässa i Göteborg! Den ska jag gå på. Där finns även pärlor, sen gillar jag ju att sticka och virka också.. Det är ju väldigt tur att lönen kommer imorgon... he he..
Gillar ni vad ni ser får ni gärna dela mig på facebook....

Ha det gött!

Kram

PÄRLPULLAN!!

Detta armband tillägnar jag den lilla nyfödda prinsessan.. Klicka på bilderna så blir de större!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0