Sy- och inspirationsmässa

Hej alla glada!

För ni är väl glada såhär en lönefredag? Själv är jag extra glad då det är Sy- och inspirationsmässa i Göteborg denna helg. Jag har givetvis varit där och botaniserat bland pärlor. Jag skulle lätt ha kunnat göra av med en stor del av lönen. Men man kan ju inte bara köpa, man måste ju hinna göra något med sina pärlor också. Det jag är mest nöjd med är att jag kom hem med en Kumihimoplatta. Det är en japansk skiva som man knyter band med. Man kan även använda pärlor. Det ska bli väldigt spännande att testa den.

Mina fynd på mässan...

 

Jag köpte en del storpack med de färger som jag använder mest. Sen blev det lite facetterade pärlor och annat smått och gott som ni ser. Tilapärlor köpte jag också. Jag har hittat ett så fint mönster på ett halsband med tilapärlor som jag vill göra.

Sen har jag gjort ett armband till i samma stil som prinsessa. Men här har jag använt filigranpärlor och swarovskipärlor istället för biconer. Givetvis måste jag ju döpa detta armband till Estelle. Vilket fantastiskt namn. Det betyder Stjärna...

 

 

Estelle

 

Jag är inne i en "blanda-guld-och-silver"-period. Jag vill att det ska glitta och glimma så mycket som möjligt. Jag säger som Donatella Versace:

Less is not more, more is more... Less is just cheap..

Det är mitt motto just nu när jag gör mina smycken. Kanske för att jag senaste tiden jobbat lite inom indrustrin och gått (och går) omkring i skitiga arbetarkläder hela dagarna..

Nu får ni ha en härlig helg! Jag ska pärla så att det ryker här hemma. Min axel är mycket bättre idag, så med hjälp av värktabletter så kan jag pärla lite. Som vanligt så kan ni nå mig på [email protected] om det är något ni tycker om eller inte tycker om.

Gör inte av med hela lönen denna helgen... Det är en månad till nästa lön...

Kram
Pärlpullan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0