Jag håller vad jag lovar

Hej!
 
Jag har ju sagt att jag ska göra örhängen, och nu har jag gjort det. Det första sytt med brickstygn och jag har använt koppar- och guldfärgade pärlor (silverlined). Varje örhänge har också 4 lila iriserade swarovskikristaller. Ett par enkla nätta örhängen som knappt känns när man bär dem. Så de passar även dig som inte tycker om hängande örhängen. Jag kan säga att det är bara en vanesak.
 
Koppar å guld
 
Denna bilden är tagen vid fönstret så att ni ska få se hur fint de glittrar. Bliden längst ner är tagen i ett mer neutralt ljus för att ni ska få se vilken skillnad det blir i olika ljusförhållanden.
Det andra örhänget som jag bjuder på idag är gjorda av agatringar, vaxade glaspärlor och kinesiska kristaller. Här har jag med hjälp av en hattpinne trätt allt genom ringen för att avsluta i själva hänget.
 
Agatring
 
Jag brukar oftast inte göra såna här smycken som jag kallar trä-saker-på-en-tråd. Men ibland får man exprimentera lite. Agat är en härlig sten och ingen ring är den andra lik, vilket bara blir fin tycker jag. När solen lyser genom dem får de en mörkbrun ton. De vaxade ovala glaspärlorna är svagt gröna, fast man inte ser det ordentligt på bilden.
Ni vet att ni kan nå mig på [email protected]. Nu ska pärlpullan som pysslar med allt möjligt sticka färdig en kofta som hon hjälper en god vän att göra. Så nu åker pärlorna ner i sina lådor för resten av dagen.
 
Ha en pärlig dag!
 
Kram
 
Pärlpullan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0