Det var ett tag sen...

Hej!

Det var ett tag sen solen sken så fint som idag och det var ett tag sen jag gjorde några örhängen. Jo, jag vet. Jag gjord ett som tillhörde mitt hbtq-set. Men det är inte alltid jag gör det. Jag glömmer ibland att jag kan göra örhängen. Låter det konstigt? Ja, igår framför TV´n (Ack, du hemska match) så gjorde jag i alla fall två par. Det första är med fantastiska pärlemorpärlor som jag köpte i Kina. Jag kunde inte motstå dem när jag såg dem i butiken. Jag har aldrig sett den formen på pärla tidigare.


Dröm av pärlemor...

Seed beads från Miyuki. Hängena är givetvis nickelfria. Visst är det en häftig form på pärlorna?
Sen gjorde jag ett klassiskt blomörhänge i grönt. Det är 8 kinesiska kristaller i varje och resten är Miyuki-pärlor och Matsuno-pärlor.


Sköna och gröna...

Jag fick inte riktigt till ljuset på bilden, men det är inte så stor skillnad i nyans på kristallerna och seed beadsen. (Ja, jag vet att vi inte har plural-s i svenskan..) Jag gjorde en tredje blomma men jag kan inte bestämma om jag ska göra ett halsbandshänge eller en brosch av det. Vad tycker du? Jag känner att det kommer att bli fler örhängen framöver. Jag ska även göra lite fler ringar. Det är kul med små projekt som går lite fortare. Jag finns att nå på [email protected].

Nä, nu ska jag njuta av lördagen!

Kram

Pärlpullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0