Äntligen!

Tjenixen!

Hoppas att ni har det gött i solen! Snacka om att jag blev glad igår när jag kom hem. Innanför dörren låg det två större brev till mig.

På hallmattan när jag kom hem.

 

Att det skulle komma en påse från Pärltorget visste jag eftersom jag beställt därifrån. Men jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg avsändaren på det andra kuvertet. Ni vet ju hur jag har längtat efter mitt första nummer av BEADWORK. Och ja, det var ett kuvert som åkt hela vägen ifrån Amerikat.

 

Avsändaren                   Innehåll

 

Det var jättefina projekt i tidningen. Jag har fått en massa inspiration. Sen gör ju vårvädret sitt. Jag får ju inte mindre lust att skapa när det är så här fint väder precis.

Men först hade jag tänkt göra färdigt mitt armband som jag började på förra veckan men där pärlorna tog slut. Yes!, tänkte jag och slet upp kuvertet från Pärltorget. Det var bara det att jag hade beställt fel färg.... Jag skulle ha matta pärlor, men hade jag tänkt på det? NOT! Men jag är nöjd med resten av beställningen. Jag har för första gången köpt firework som är en flätad pärltråd. Den ska vara väldigt slitstark. Dyr är den också, men om smyckena inte går sönder så är det ju värt det. Jag beställde också triangelpärlor. Det har jag inte jobbat med tidigare så det ska jag ge mig på nu. Vill ni se mitt lila-svarta armband som jag inte kan göra färdigt ännu?

 

När kommer detta att fullbordas???

 

Det syns kanske inte så bra på den här bilden, men det är lila pärlor under de stora pärlorna som glittrar fram underifrån. Ja, ja... Det var ju inte sista gången som jag beställde pärlor så jag får ta det nästa gång.

Nu kallar plikten. Njut av solen om den är hos er. Här är det underbart vårväder.

 

Ha en pärlig tisdag!

Kram

Pärlpullan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0