Jag dubblar...

Hej!

Nu har jag äntligen gjort något jag velat pröva länge.. Jag har gjort en bredare variant av mitt St.Petersburgsarmband. Det blev helt ok faktiskt. Jag gjorde armbandet i ljusa vårfärger med Swarovskibiconer i mitten och swarovski pärlor i kanterna.

Dubbelt St.Petersburgarmband

 

För några veckorsen kom jag över twinbead till ett billigt pris, men jag har ännu inte vetat vad jag ska göra med dem. Min lilla hjärna får ju tänka i nya banor när det är två hål och inte ett. Men igår testade jag lite och gjorde ett blommönster. Detta är bara en testslinga, och jag har lite idéer om hur jag kan utveckla mönstret.. Twinbead är de klara pärlorna i mitten av blomman.

 

Test med twinbeads.

 

Kan det vara så att våren börjar kännas i Pärlpullan, jag har nämligen gjort några blommor som ska bli stommen i ett armband. Jag tänkte ha någon slags flätad historia bakom dem eller om jag gör dem en del av flätan.. Vi får se. Här är mina blommor än så länge.. Nån som har någon ideé kanske?

 

 

Min blombas..

 

Klicka på bilderna längst ner om ni vill se närbilder på det översta armbandet. Som vanligt kan ni nå mig på [email protected] om det är något ni är intresserade av.

Det är skönt att fly in i pärlornas värld när saker och ting är jobbiga. När jag pärlar måste jag koncentrera mig på det och kan för en stund skjuta bort mina problem. För er som inte vet så dog min älskade bror den 3 mars iår. Jag saknar honom nåt så in i..  Men på något knäppt vis så har jag fått en massa inspiration den senaste veckan. Men jag tror att det mer är pga att våren har kommit än min sorg..

 

Ha en härlig helg!

Skiljs inte som ovänner, man vet aldrig vad som kan hända!

Kram

Pärlpullan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0