Alla fina hbtq-flaggor inspirerar...

Hej!

Den 30 maj-3 juni är det hbtq-festival här i Göteborg. http://hbtqfestivalen.se/ Redan nu har de hängt upp de fantastiskt vackra regnbågsflaggorna. Man kan ju inte bli annat än inspirerad av dem. Dessa fantastiska färger! Därför har jag gjort ett armband som inspirerats av dem. Jag kallar det rainbow. Stygnet är netting och jag har använt MIYUKI-pärlor. Låset är en av knapparna som jag köpte på STRIKK.


Rainbow

Det kommer att vara jättefint på en solbränd handled. Jag håller också på med ett par örhängen i samma färger. Där har jag inspirerats av ett par jag hade på 80-talet. Längre ner finns fler bilder du kan klicka på för att ser mitt fina hbtq-armband i andra vinklar och i närbild.

Sen har jag gjort ett klassiskt armband med pearl lights och MIYUKI-pärlor. Stygnet är herringbone. Jag har haft det färdigt ett tag, men kunde inte hitta rätt lås i rätt storlek. Tillslut hittade jag pearlshop på nätet där de hade precis vad jag sökte.


Brunt och guld när det är som bäst

Jag har använt bruna transparanta päror och galvaniserade guldpärlor. De stora pärlorna är peachfärgade och de glimmar som om det vore flytande guld.
Om ni undrar varför det inte blivit några inlägg de senaste veckorna så beror det på att vi har möblerat om här hemma. Pärlpullan har fått en ny fantastisk arbetsplats. Jag har ännu inte fått alla saker på rätt plats, men när jag är färdig så ska ni få se min lilla hörna. Det kommer att bli kanoners.
Va tycker ni om den nya designen på sidan förresten? Lite trevligare va? Körsbärsblomster är ju underbara. Sen är det ju samma sorts blommor på mina visitkort som jag väntar med spänning på.
Är det något ni undrar över eller vill ha så når ni mig på [email protected]

Sitt inte inne i det fina vädret!
Ut i solen med er!


Kram

Pärlpullan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0