Äntligen inspiration!

Hej!
 
Förlåt att jag inte har skrivit något här på ett tag. Men jag har verkligen inte haft någon inspiration. Jag har varit helt tom i skallen när jag sätter mig med pärlor och tråd i handen. Det händer väl alla nån gång. Men efter denna helgen som var så känner jag att lusten att pärla är på väg tillbaka.
Igår var jag på sy- och inspirationsmässa i Kviberg här i Göteborg. Äntligen fick jag lusten tillbaka. Och så gjorde jag en hel del fynd.
 
Glaspärlor från Lilla Pärlan
 
På denna bild ser ni lite av det jag handlade. Facetterade bruna glaspärlor och lite större pärlor som jag tänkte ha som avslut på lite tjockare runda armband. Även cylinderformade glaspärlor i grått och lila. Det är fantastiskt med sådana här mässor att få gå och ta på allt. Att se pärlorna live är verkligen en helt annan sak än att bara se dem på bild. Som de stora pärlorna på bilden ovan har jag alltid trott är mycket tyngre än de visade sig vara. Jag handlade även hos Pagoni som även i år hade sina fantastiska storpack från Matsuno. Två påsar blev det  i år.
 
Storpack från Matsuno
 

Det som var roligast på mässan var att träffa andra som håller på med pärlor. Två hade även varit inne här på min sida. Jag fick delat ut några visitkort också. Det känns helt sjukt att folk visste vem Pärlpullan är.
Om minnet hade varit med mig i helgen hade jag kunnat visa ett kanonfint armband som jag gjort till A, men minnet mitt svek mig och imorgon ska jag lägga det på posten. Så ni ska få se bilder i veckan som kommer.
 
Ha en fortsatt pärlig söndag!
 
Kram
 
Pärlpullan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0