Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Hej!
 
Jag har kanske viss talang när det kommer till att pärla, men när det gäller att ta kort så är jag inte lika vass. Det är mycket man ska tänka på. Olika bakgrunder och var ljuset kommer ifrån kan förändra utseendet väldigt mycket på objektet jag ska ta kort på. Här kommer ett exempel på vilken skillnad bakgrund och ljus kan göra för ett smycke. Jag har gjort ett hänge med en fantastisk matt sten som jag sytt in med miyukipärlor.
 
   
Silvrig bakgrund och inte så mycket ljus
 
Lila bakgrund med mycket dagsljus
 
Sanningen, om det nu finns nångon sådan är nånstans mitt emellan... kanske att det lutar lite mer åt den nedersta bilden. Läckert är det i alla fall. Den stora stenen kallas Lunasoft och är en cabochon av lucite, ett akrylmaterial. Den är hela 18,5x13,5 mm stor. Jag brukar inte vilja jobba med akryl, utan använder mest glas och kristaller. Men denna sten var så fantastisk att jag bara var tvungen att ha den. Den kommer att var kanonsnygg runt någons hals hängandes i en fin guldkedja.
Gillade ni det här med tjuvkik? Om inte så får du blunda och skrolla ner till slutet av inlägget för här kommer ett litet smakprov på vad Pärlpullan håller på med nu.
 
Nuvarande projekt...
 
Det ser kanske inte så mycket ut för världen just nu, men vänta ni bara. Om det blir som jag har tänkt mig så kommer det att bli ett riktigt smarrigt armband. Men det blir ju inte alltid som jag tänker mig. Nu ska Pärlpullan fortsätta att kurera sig så att hon blir riktigt frisk igen. Vi ses väl på mässa i helgen?
 
Unna dig något gott denna torsdag! (Kanske ett nytt smcke...)
 
Kram
 
Pärlpullan!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0