En pärlrik helg!

Tjenare!
 
Denna helg har verkligen varit en pärla.. I lördags var jag på symässan i Kviberg i ett par timmar. Åh, va kul det är att träffa likasinnade. Åh, va kul det är att fynda pärlor. Och jag höll n ä s t a n min budget som jag hade satt. Nu ska ni få se lite av de fantastiska sakerna jag köpte...
 
Blandade pärlor och lås..
 
Lås och 3 mm-pärlor var det som jag mest var ute efter. Och i en monter hade de champagnefärgade för 5 kronor påsen i en fyndlåda.. Annat som jag hittade i fyndlådan var gröna kubpäror och platta ovala blå pärlor. Jag vet inte ännu vad jag ska göra med dem. Men jag tyckte att de var så läckra.
 
Fyndlådefynd!
 
Sen köpte jag några strängar facetterade rondeller och ovala glaspärlor..
 
Facetterade pärlor
 
Av de gröna tänker jag göra något "vårligt" smycke... Jag köpte två strängar så vi får se om det blir ett halsband eller ett bredare armband. Sen är det bronsfärgade rondeller som glittrar extra mycket. Jag brukar ju alltid köpa Matsunopärlor i storpack, för att inte säga megapack, hos en återförsäljare. Men den här gången köpte jag flera små påsar med 20 g i varje. Till fruktansvärt bra pris.
 
Seed beads från Matsuno
 
Men det som jag ser mest fram emot av att få jobba med är mina infattade stenar. Av dessa skall jag göra ett helt smyckesset. Den stora ska bli halsbandshänge. Sen ska de andra tre bli örhängen och ring. Det här ska bli så spännande. Och ni kommer givetvis att få följa mig och dessa stenar..
 
Ett blivande smyckesset
 
Jag har vänt på en så att ni ser hur de är infattade i metall. Sen köpte jag lite sytillbehör och annat som pyssliga Pärlpullan kan ha nytta av. Jag väldigt nöjd när jag lämnade symässan och skuttade nöjt hem med mina fynd. Men det skulle visa sig att detta inte var de enda pärlorna jag skulle bli ägare till denna lördag.
 
Som en del av er vet så har Pärlpullan ganska nyligen fyllt år och jag hade bjudit familjen på en liten middag i lördags. De hade inte frågat mig om jag önskade mig något utan hade bockat av saker från min julklappsönskelista. En av sakerna var seed beads i 24 karat. Jag har alltid velat köpa dem men det blir inte av. De kostar ju lite mer än vanliga i glas. Men nu är jag stolt ägare till dessa ädla pärlor..
 
24 karat....
 
Hur coola är de inte? Jag ska givetvis göra ett smycke till mig själv med dem. Men om nån skulle vilja ha ett äkta smycke så är det bara att säga till så fixar jag det.. Jag fick en displaybricka, men den leveransen hade inte kommit ännu. Men ni kommer givetvis att få bild på den när jag får den. Nu avslutar Pärlpullan den här veckan. Hoppas att ni får en fantastisk vecka!
 
Stå ut! Om 27 timmar och 15 minuter så är måndagen över.. (Skrev detta 20:45)
 
Kram
 
Pärlpullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0