Pärlade pärlor

Hej!

För nåt år sedan hade tidningen Beadwork en tävling dår de under ett år i varje nummer presenterade ett mönster på en pärlad pärla och tanken var att man i slutet av året skulle göra något som innehöll minst en av varje pärla. Pärlpullan tyckte att det var en fantastisk idé, så när hon fick ett nytt nummer så satt hon där och knåpade ihop dessa pärlor. Jag skriver knåpade för när det kommer till att göra beaded beads som det oftast kallas så gäller det att hålla tungan rätt i mun. Men när alla mönstren var presenterade och gjorda så satt hon där med tiotalet vackra pärlor men kom inte vidare.

Några av de pärlade pärlorna.

Eftersom det skulle tävlas så använde jag endast pärlor av högsta kvalité. Nu är frågan, vad ska jag göra med dem? De är jättefina och ska sanningen fram så har jag aldrig gjort fler, varken av dessa eller andra mönster. De går i rosa,  lime, guld och vit, färger som skulle passa finfint till våren som snart kommer. Eftersom jag tycker att de är så fina och jag s k a göra något av dem så har de aldrig hamnat i UFO-lådan. Men nu är det dags! Pärlpullan ska bara komma på vad. Innan mars är över så ska minst hälften av beadworkpärlorna vara mer än de är nu. Är det någon som har något förslag så tas det gärna emot.

Önskar er en fantastisk vecka!

Kram

Pärlpullan



Här är närbild på några av de oärlade pärlorna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0