Sy- & inspirationsmässa i Kviberg

Hej du glade! 

Så var det dags för vårens (?) upplaga av symässan i Kviberg. Jag hade ju fått fribiljetter av snälla Karin på Fru Pärla. Så klockan tio när de öppnade var jag på plats. Det är underbart att vara där tidigt och helst på söndgen för det är nästan inget folk där då. Därför hade jag inga problem att botanisera bland alla godsaker...

Dagens fynd på mässan.

Det blev lite seed beads, facetterade glaspärlor, vaxade glaspärlor, lås, en lunasoft, twinbeads, band till kumohimo och så fantastiska kakformar med musiktema. Jag hade bestämt mig tidig att inte göra av med för mycket. Jag ska ju till BLM om en månad och då brukar det ju gå åt en slant.. Det är tur att all mat är betald f under pärlhelgen, annars hade jag nog shoppat upp matbudgeten också.. 
 
Jag måste ju visa något jag har gjort också. Här kommer två versioner av samma armband. Jag har tidigare visat det halvfärdiga resultatet men här får ni se hur det blev.

St.Petersburgstygn med strass

Med ett annat lås..

Blev väldans fint tycker jag. Funderar på att göra ett halsband. Måste bara hitta vart jag kan köpa strasspärlorna. Dessa vann jag ju i en tävling på Pärla! förra året. 


Önskar er en pärlig söndagskväll!

Kram

Pärlpullan!





Kommentarer
Postat av: pernilla

armbandet är sålt :-) jag är så glad så grymt nöjd / kram pillan

2014-03-02 @ 19:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0