Wraparmband och örhängen.

Hej! 

Det har varit mycket läder på Pärlpullans pärlmatta den senaste veckan, eller pärlbricka som används för att göra dessa armband. Hon har gjort wraparmband så det rykt!

Wrap med svarta matta pärlor

Det är kul att göra detta mönster eftersom jag använder ganska stora pärlor (8/0) så ser jag resultat nästan på direkten. Jag har även gjort ett med iriserade pärlor.

Ett wraparmband med iriserade pärlor

Det blev två himlans fina armband. Just nu håller jag på med ett som är dubbelt så brett men har haft lite problem med makraméknutarna. Jag har dick kommit på en lösning där nu så ni får se det så fort det är färdigt och levererat. 

Pärlpullan har även hunnit med att göra två par örhängen.

Miyuki kubpärlor

De är sydda med brickstygn och det blir
extra tydligt varför det heter så när man använder kubformade pärlor. Det blir minst lika läckert när man använder "vanliga" runda seed beads.

Turkosfärgade örhängen, perfekta till sommaren!

Den närmsta tiden ska Pärlpullan spåna vidare på sitt tävlingsbidrag till BLM samt göra färdigt det breda wraparmbandet. Hon ska även göra ett beställt armband något kortare. 
För mig är det en självklarhet att göra ändringar på smycken som man beställt av mig. Om det inte sitter bra så används det ju inte och hur kul är det? Kunden köper ju ett handgjort personligt smycke och vill man ha ett armband som sitter sådär kan man ju lika gärna gå till H&M och köpa ett.

Njut av lill-lördagen!

Kram

Pärlpullan!


[email protected]

Kommentarer
Postat av: Sofi

Snälla gör en guide på hur man gör wraparmband så svårt o se på videos.

2014-03-21 @ 18:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0