Julen har smygstartat

Som ni kanske minns så älskar Pärlpullan julen! Och nu är den äntligen här!!
I en smyckestillverkningsgrupp som jag är med i på facebook la en upp bild på ett par übersöta örhängen som jag bara var tvungen att göra!

Möt herr och fru Pepparkaka

Pepparkaksörhängen

Det är knappt 2 cm så även om du inte gillar hängande örhängen så funkar de! Och ska man inte ha lite sympati med julgranen...
De är så söta att jag går och klappar på dem varje dag!

Nu blev pärlpullan inspirerad och sitter nu och syr en massa julörhängen. Detta ska bli en lusekoft inspirerad kreation. Jag har bara gjort toppen än men ni kan ana snöflingan..

Lusekofta eller örhängen?

Hur det blev får ni se i nästa inlägg. Pärlpullan använder bara godkända metalldelar utan nickel och så långt det går äkta vara. Dessa öronkrokar är i antikbehandlat silver.

Hur blev betonghänget som du gjorde sist, undrar du? Jo, det blev kanon! Jag ska hänga det i ett läderband.

Halsbandshänge i betong

Jag är riktigt nöjd! Men jag måste lacka det några gånger för betong är ett poröst material som lätt skaves bort och jag vill ju att halsbandet skall användas länge.

Nu vill Pärlpullan önska alla en pärlig helg!

Pärla lugnt!

Pärlpullan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0